۱۳۸۹ آذر ۲۷, شنبه

میان ماه من تا ماه گردون/تفاوت از زمین تا آسمان است

فرق هست میان آنکه شعر می گوید و آنکه شاعرانه زندگی می کند، میان آنکه احساس را به کلمه می کشد و آنکه زندگی اش می کند. فرق هست میان آنکه چند صباحی یکبار چشمه اش می جوشد و کلماتی از او به یادگار می ماند با او که گفتار و کردار و خوی اش همه شاعرانه گی ست.
فرق هست میان لب هایی که بی هیچ پیرایه مدام بر دست و پایت بوسه می نشاند و می خندد از لذت و می خنداند تا لبانی که تو را به بزرگی خیال وارِ پرزرق و برقی لقب می دهد.
فرق هست میان آنکه در همخانه گی تو دلتنگ توست با او که در هزار فرسنگ فاصله تو را نزدیک می بیند.
فرق هست میان زندگی با تخیل
فرق هست میان شاعرانگی با واقعیت
فرق هست که از کدام دسته باشی یا با کدام دسته زندگی کنی
فرق هست میان آنکه عاشقانه شاعرانگی می کند و آنکه شاعرانه عاشقی
من اما گنج یافته ام انگار
باور ندارم
این همه لذت را
عشق را
باور را
آرامش و اعتماد را
من هنوز از شاعران می ترسم
من هنوز دلم می شکند از شعری که با نام من باشد و به کام دیگری
من هنوز این همه فرق را باور ندارم
این همه خوشبختی را
که ''او'' برایم به ارمغان آورده است
او که می پرسد دوست داشتی شاعرت بودم
و من که صادقانه می گویم
''نه''
که تو تمامیت شعر را زندگی می کنی
و این ''تمام'' آن چیزی است که یک زن می خواهد.



۱ نظر:

بانو گفت...

آفرین .... آفرین بر این قلم ... چه زبانی چه کلامی !.... حیرت کرده ام از این همه زیبایی !